Lectras modaris

Standard

Vi har precis börjat med den datoriserade mönsterkonstruktionen i skolan. Vi använder oss av ett program som heter Lectra. Det är roligt men svårt. Än så länge har vi bara fått testa saker på en kjol som redan är konstruerad. Kommer vara roligt att rita mönster sen när jag kan lite mer.

image

About finastestina

Mitt namn är Stina, jag är 22 år och håller just nu på och läser till Konfektionstekniker på Borås Yrkeshögskola. Min plan är att vara färdigutbildad mönsterkonstruktör om 2,5 år, redo för branschen. Följ gärna med mig i mitt liv som innehåller massor av textil, sömnad och mönster.

One response »

Kommentera

